Sposób, w jaki się żywimy ma bardzo duże znaczenie dla zdrowia i witalności naszego organizmu. Nasza dieta powinna zawierać wszystkie poszczególne składniki odżywcze – zarówno węglowodany, białka, jak i tłuszcze. Musi obfitować w witaminy, mikro oraz makroelementy. Tylko wtedy nasze ciało, jak również i umysł pozostaną w świetnej kondycji przez długie lata.

Jakie węglowodany powinniśmy spożywać? Nasza dieta powinna składać się przede wszystkim z węglowodanów złożonych – są to kasze (np. bardzo zdrowa kasza jaglana czy gryczana), pełnoziarnisty chleb, makarony czy nieoczyszczony ryż. Do grupy węglowodanów należą także warzywa i owoce. Powinniśmy postarać się, aby w ciągu dnia zjeść 4-5 porcji tych produktów. Są one pełne witamin i minerałów, tak potrzebnych naszemu organizmowi. Czasem można się skusić na ciasteczko czy małego batonika, na co dzień jednak lepiej unikać takich bomb kalorycznych, które same w sobie nie mają żadnych wartości odżywczych. Starajmy się bardzo ograniczać biały cukier i słodycze.

Zdrowa dieta powinna także obfitować w dobre i pełnowartościowe białko. Warto skupić się tutaj na chudym mięsie – zwłaszcza drobiowym oraz na rybach. Ryby bogate są w zdrowe kwasy tłuszczowe nienasycone – nie bójmy się tych tłuszczy. Od czasu do czasu zjedzmy też jajko na miękko na śniadanie czy jajecznicę na kolację – żółtko posiada niemalże wszystkie witaminy.

Dieta zdrowego człowieka powinna zawierać w swoim składzie również tłuszcze. Są one potrzebne, aby dobrze funkcjonować. Najlepiej, aby były to tłuszcze nienasycone, które znajdziemy między innymi we wspomnianych rybach, a także orzechach, pestkach oraz olejach tłoczonych na zimno.

Jeśli będziemy pamiętać o tych kilku zasadach, komponując codzienne menu – możemy być pewni, że nasz organizm odwdzięczy nam się długim i dobrym zdrowiem.