Pytanie o cenę linków sponsorowanych można spokojnie porównać do zapytania o cenę wykończenia domu. Ile to może kosztować? Z jednej strony ktoś powie – tyle, ile mamy pieniędzy, ktoś inny, że relatywnie mało do osiąganych efektów. Czy istnieje jedna, uniwersalna odpowiedź bądź konkretne dane, które są w stanie nam powiedzieć, jak dużo kosztuje reklama w Google AdWords, aby się do niej przekonać (bądź nie)? O tym w artykule!

Ile kosztują linki sponsorowane? To pytanie możemy spokojnie zaliczyć do tych niewygodnych, ponieważ nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi, która pozwoliłaby zaspokoić ciekawość. Można powiedzieć, że za mało lub za dużo, albo że zależy. Ale właściwie – od czego to może zależeć?

Linki sponsorowane – jak tworzona jest wycena?

Może przecież zdarzyć się tak, że ta sama fraza kluczowa w innym mieście, będzie kosztować reklamodawcę dwie różne stawki. Mogą się różnić diametralnie lub tylko jest to sprawa groszy, jednak wynik ostateczny będzie inny. Jak jest to możliwe?

Wszystko tak naprawdę rozchodzi się o algorytmy Google oraz popularność frazy na ten moment, gdy jest ona ustalana i następuje start kampanii. Jak można się domyślać, łatwe i częste frazy będą tanią opcją, a już te specjalistyczne, długie i skomplikowane z dużą konkurencyjnością, mogą kosztować nieco więcej. Czy znajdziemy tutaj ratunek, aby jednak płacić mniej? Można nad tym pomyśleć i rzeczywiście szukać złotego środka! Dobrym pomysłem, jest zaufanie specjalistom i wybór agencji reklamowej, która ma doświadczenie w prowadzeniu tego typu kampanii. Dlatego jest to takie ważne? Z jednego, bardzo prostego powodu – kosztów.

Jak minimalizować koszty za linki sponsorowane?

Jak wiadomo, osoby, które mają doświadczenie w konfiguracji reklam w Google AdWords będą doskonale znać realia rynkowe, ale także metody na obniżanie kosztów. Konfigurując pierwszy raz daną reklamę, możemy zapominać o ważnych elementach frazy, pod którą internauta będzie nas szukać, mało tego – możemy być widoczni na miasto, które nas nie interesuje lub dodatkowe słowo, które zmienia wydźwięk usługi! Tym samym poza określeniem pożądanych fraz, trzeba także kilka wykluczyć. Czas publikacji linków sponsorowanych też może być kluczowy przy określaniu budżetu.

Takie informacje są dla początkującego – nieznane. Dlatego zamiast przepłacać, rzeczywiście lepiej jest poprosić o pomoc specjalistów lub, jeżeli nie chcemy się z nikim wiązać (bo przecież każdy chce inaczej prowadzić swoje działania reklamowe), możemy udać się na szkolenie, które pomoże w poznaniu tajników tej metody widoczności w sieci. Bo jak się okazuje, linki sponsorowane są szalenie skuteczne, pomagają w szybkim osiąganiu efektów, ale i trzeba za nie zapłacić. Czy i Ty wybierzesz taką metodę reklamową?

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Szczegóły współpracy na www.mediaclick.pl.